13.8 C
Rijeka
Subota, 26 rujna, 2020

Avon predstavlja novi identitet brenda: WATCH ME NOW!

Kompanija ljepote Avon lansirala je novu brend kampanju ‘Watch Me Now’ pozivajući ljude da preispitaju svoje stavove o ovom kultnom brendu. Avon, koji transformira...

Utjecaj tehnologije, jezika i medija u izložbi “Šapati iz hutonga” umjetnice Amy Sou Wu!

ZADNJE OBJAVE

Novo na beauty tržištu: Catrice True skin hidratantni puder

Pronaći pravi puder nekad je pravi izazov, novu formulu ima Catrice!  Catrice True skin hidratantni puder prava je najveća tajna ljepote za prirodan, a...

Uz pomoć Natural Brush četke zavolite svoju neposlušnu i/ili kovrčavu kosu

Svatko tko se barem jednom upustio u razgovor sa ženom kovrčave kose o njezinim kovrčama i pritom joj pohvalio kosu ili frizuru, umjesto standardnog...

Grad znanja: Kava, kolač, logopedija Valentine Martan

Valentina Martan po struci je logoped, a od nedavno i asistentica je na studiju Logopedija pri Sveučilištu u Rijeci. Rođena u Varaždinu, gdje je...

Uskoro u Zagrebu – Festival sira, pršuta i maslinovih ulja

Od 15. do 17. listopada 2020. u Zagrebu na adresi Magazinska 16, unutar Avantgarden Event Square-a održati će se prvi Festival sira, pršuta i maslinovih ulja. Domaćin Sajma, Avantgarden...

U četvrtak 8. studenog u 20 sati, udruga Drugo more otvara izložbu Šapati iz hutonga kinesko-australsko-nizozemske umjetnice Amy Suo Wu, koja će u galeriji Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka) ostati otvorena do 23. studenog, radnim danima od 17 do 20 sati.

Glagol „oprati“ odnosi se na čin legitimiziranja ilegalno stečenog novca u svrhu ispiranja, odnosno skrivanja tragova njegovog porijekla. Nasuprot tome, izraz „iznositi prljavo rublje“ označava javno otkrivanje tajni. Prvi progovara o brisanju, uklanjanju, potiskivanju i cenzuri, dok potonji govori o otkrivanju, pričanju, curenju, objavljivanju.

- Advertisement -

Ako se „steganografijom“ naziva forma tajnog pisanja, odnosno umjetnost i znanost maskiranja informacija u javnosti koja se koristi radi izbjegavanja nadzora, cenzure i kontrole, za ovu se izložbu može reći da je steganografski katalog umjetničinih steganografskih projekata kamufliranih u izvješeno rublje.

Izložba preuzima tri sveprisutna elementa kineskog urbanog krajolika – posteljinu, Shanzhai modu (kineski fenomen kojeg odlikuje besmislena upotreba engleskog jezika) i QR kodove – istražujući ih kao tajni medij za objavljivanje osjetljivog i potisnutog znanja. Cijela instalacija je osmišljena na način da se u konačnici postavi u tradicionalne pekinške stambene ulice ili hutonge, i time se vrati u svoje prirodno stanište, u kontekst koji je prvotno inspirirao njezin nastanak.

Unutar hutonga, plahte i deke vješaju se na uže za sušenje, koje se proteže od ulaza u domove do same ulice. Na taj se način mogu čitati kao transgresivni objekti, s obzirom na njihovu migracijsku prirodu prelaženja granica između javnog i privatnog. Posteljina je također savršeni zaklon, doslovno i u prenesenom značenju. Deka je nejasan agens, prepoznatljiv ali ne osobito zanimljiv. Zbog svoje običnosti, oslobođena je sumnje pa može prokrijumčariti (izračiti) privatne informacije u javno okruženje.

Shanzai moda je na sličan način pogodna za steganografsku primjenu. Njezina engleskim jezikom ispisana slova nisu dizajnirana da ih se čita, već da budu ornament i označitelj vrijednosti zapadnjačke kulture, istovremeno utjelovljujući „visoku kulturu“, „provokativnost“ i „modernost“. Ipak, poznavateljima engleskog ti se tekstovi mogu činiti kao dadaistička poezija, slučajna mudrost ili apsurdna bujica misli. Šapati iz hutonga iskorištavaju nečitljivost engleskog jezika u kontekstu njegove primjene kao ornamenta, predstavljajući estetizaciju stranog jezika kao steganografski medij.

Posljednje taktičko mjesto za steganografiju je QR kod, tehnologija koja je u Kini postala izrazito popularna zahvaljujući QR čitaču koji je ugrađen u WeChat, najkorišteniju aplikaciju u toj zemlji. QR kodovi su toliko sveprisutni da ih prilikom transakcija koriste ulični prodavači i prosjaci. U svijetlu sveprisutne vizualne prisutnosti QR kodova, oni mogu poslužiti kao bezazlena krinka koja omogućuje putovanje osjetljivih informacija.

Šapati iz hutonga preoblikuju prethodne radove umjetnice Amy Suo Wu u skrivene informacije. Prvi rad, Thunderclap (2017.), je steganografski fanzin koji koristi modne dodatke kao površinu za objavljivanje izbrisanih tekstova kineske anarho-feministkinje He-Yin Zhen (1886.-1920.). Drugi rad, Prevoditeljev izbor (The Choice of a Translator, 2018.), je transkript razgovora o cenzuri i steganografiji održan u Pekingu, kada je u publici sjedio čovjek za kojeg je postojala sumnja da je vladin špijun. Transkript pokazuje na koji je način prevoditeljica preoblikovala i depolitizirala sadržaj razgovora, čime je sam čin prevođenja postao sredstvom cenzure i steganografije. Osim navedenih radova, izložba također sadrži vlastiti postanak, odabir taktičnih i strateških načina korištenja steganografije koji su umjetnicu inspirirali na bavljenje ovom temom.

Rođena u Kini, odrasla u Sidneyju i s trenutnim prebivalištem u Rotterdamu, Amy Suo Wu je umjetnica, dizajnerica i edukatorica koja istražuje utjecaj tehnologije, jezika i medija na oblikovanje ljudi, i obrnuto. Njezin hibridna praksa temelji se na istraživanju i pokušaj je pronalaženja kritičkih i razigranih načina za aktiviranje i sudjelovanje. Od 2013. godine radi na akademiji Willem de Kooning (nizozemska Akademija umjetnosti i dizajna sa sjedištem u Rotterdamu), podučavajući istraživanje dizajna, koncept i sliku na Odsjeku za grafički dizajn, kao i predmet o hakiranju, namijenjen studentima svih smjerova. Iste godine sudjelovala je u osnivanju studija za (grafički) dizajn Eyesberg, koji kreće od konceptualnih i eksperimentalnih pristupa. Sudjeluje u pokretanju i organizaciji festivala i radionica izrade fanzina u Nizozemskoj. Radove je izlagala na ISEA Istanbul, festivalu Moje, tvoje, naše 2016 u Rijeci, galeriji 12 New Media Hub u Beogradu, 55. venecijanskom bienalu, festivalu Gogbot u Enschedeu, galeriji SIGN u Groningenu, umjetničkom centru TENT u Rotterdamu, galeriji Showroom MAMA u Rotterdamu, ustanovi Art Rotterdam, umjetničkom centru WORM Rotterdam, institutu V2_Rotterdam i u ljubljanskoj Aksiomi.

Više o izložbi saznajte na internetskoj stranici Drugog mora.

Izložba: 8. – 23. 11. 2018.

Galerija Filodrammatica, Korzo 28, Rijeka

Otvorenje izložbe: četvrtak, 8. 11. 2018. u 20 sati

Radno vrijeme galerije: ponedjeljak – petak, 17:00 – 20:00

Foto: PR

Pripremila: Stilueta

- Advertisement -

ZADNJE OBJAVE

Novo na beauty tržištu: Catrice True skin hidratantni puder

Pronaći pravi puder nekad je pravi izazov, novu formulu ima Catrice!  Catrice True skin hidratantni puder prava je najveća tajna ljepote za prirodan, a...

Uz pomoć Natural Brush četke zavolite svoju neposlušnu i/ili kovrčavu kosu

Svatko tko se barem jednom upustio u razgovor sa ženom kovrčave kose o njezinim kovrčama i pritom joj pohvalio kosu ili frizuru, umjesto standardnog...

PRATITE NAS...

21,992ObožavateljiLajkaj
6,295SljedbeniciSlijedi
20PretplatniciPretplatiti

NE PROPUSTITE

Nova modna adresa u Opatiji – otvoren je butik Vivien Moda!

Večer u znaku mode, tako bi ukratko mogli nazvati događanje kojem smo jučer prisustvovali, a koje je označilo novi početak Vivien Mode! Naime, na...

U odličnom društvu prijatelja, partnera i suradnika proslavili smo Stiluetin sedmi rođendan!

Porsche Inter Auto Rijeka jučer je poprimio novo ruho, proslavili smo sedmi rođendan, a broj sedam inspirirao nas je da proslava bude u znaku...

Grad znanja: Kava, kolač, dinamika Nine Čeh

Nina Čeh znanstvenica je koja odrasta u Istri i nakon završene opće gimnazije u Srednjoj školi u Buzetu 2008. godine upisuje Građevinski fakultet na...