val8

Valeria Toloknova: “Moje kreacije ljudi obožavaju ili mrze ne postoji sredina!”

Na Stilueti izuzetno podržavamo različite oblike umjetnosti, kreativnog izražavanja, domaćeg dizajna i slično, no prije svega veliki smo ljubitelji različitosti. Naša današnja sugovornica, modna dizajnerica Valeria Toloknova prekrasna je u svojoj različitosti, želji za nenametljivim isticanjem, otvorenim prikazivanjem sebe i svojeg modnog izričaja te ljubavi prema modi na nešto drugačiji način. Danas je prava rijetkost upoznati nekoga tko ne mari za tuđe mišljenje, uživa u onome što radi i radi to odlično. Uživajte u razgovoru o modi i domaćoj modnoj sceni te budućnosti iste kroz oči umjetnice, dizajnerice i modela.

Za početak otkrijte nam nešto više o sebi. Tko je Valeria Toloknova?

Prije svega bih se predstavila kao Valeria Toloknova, dolazim iz Rusije, ali živim u Hrvatskoj već dulji niz godina. Specijalizirala sam se za izradu korzeta i povijesne odjeće, ali volim kreacije nadopuniti nekim modernim, suvremenim, možda čak i futurističkim detaljima. Pokušavam prilagoditi povijesne krojeve tako da odgovaraju stilu današnjice. Dizajnom sam se počela baviti jer u to vrijeme nije postojala odjeća poput ove koju bih mogla nabaviti. Željela sam naučiti šivati i izraditi odjeću za sebe, no nisam ni slutila da ću izrađivati odjeću za druge.

Gdje ste pronašli ljubav prema korzetima odnosno jednom povijesnom, umjetničkom pristupu modi?

Počela sam se zanimati za izradu povijesne odjeće, osobito gotičkog stila, kada sam upisala srednju školu. Posebno me inspirirala i motivirala jedna profesorica koja me naučila puno toga i poticala ljubav prema modi u meni. Završila sam školu za odjevnog tehničara, gdje sam naučila sve od skiciranja, preko krojeva, modeliranja i same izrade odjeće. Nekoliko godina sam pauzirala, a trenutno usavršavam svoje znanje u modnoj školi Callegari u Rijeci na smjeru Modelist odjeće. Učim o novim metodama krojeva koje pokušavam ukomponirati u svoje korzete i ostalu odjeću. Željela bih istaknuti da moj modni stil jest odraz osobnog ukusa, ali i dalje za druge ljude dizajniram ono što oni preferiraju tj. ne bavim se isključivo izradom korzeta. 

Što mislite, je li upravo obrazovanje iz područja mode ono što čini profesionalca odnosno, kolika je važnost obrazovanja u ovome području?

Mislim da je obrazovanje važno, uz talent i jako puno rada – to je ono što je najbitnije. Škole vam danas mogu pružiti znanje i prostor za razvijanje, daju vam platformu da se nastavite baviti onime što volite. Upravo u tome mi škola Callegari danas najviše pomaže. U srednjoj školi sam naučila njemačku tehniku izrade krojeva, a danas učim i onu nešto drugačiju talijansku tehniku. Užitak je kombinirati oboje. Trenutno pauziram razvoj brenda te sam se usmjerila na obrazovanje i ulaganje u unaprjeđenje izrade krojeva.

Moramo se dotaknuti i teme inspiracije. Pitanje se nameće samo od sebe, gdje pronalazite inspiraciju za svoje radove?

Inspiraciju pronalazim posvuda. Ponekad u filmovima ili na internetu istražujući radove drugih dizajnera,  prije svega u povijesnoj odjeći i kostimima.

Kakve su reakcije Riječanki na vaše kreacije? Postoji li interes za ovakav tip odjeće? Jesmo li otvorene za drugačiji pristup modi i odijevanju?

Dobivam različite komentare, no mogu reći da ovakav stil odijevanja ljudi obožavaju ili jednostavno mrze ne postoji sredina. 

Stereotipa nažalost ima jako puno, no istina je da prepoznajem Rijeku kao grad u kojem moje kreacije nailaze na najviše pozitivnih komentara, čak više od Zagreba. Čini mi se vrlo liberalnim gradom. 

Kako biste opisali žene koje nose vaše kreacije s obzirom na to da se ipak radi o drugačijem stilu odijevanja?

Pa prije svega opisala bi ih kao žene koje vole definiranu figuru odnosno korzete. Često radim s ljudima koji pripadaju fetiš svijetu, što je ponovno jedna drugačija sredina od Hrvatske. Često svoje korzete šaljem u inozemstvo, a velika mi je želja jednom i raditi u inozemstvu. Smatram da za ovakav stil odijevanja kod nas nema budućnosti. Također, izrađujem kostime za operne pjevačice i metal bendove. Interes postoji, no ipak se radi o manjinama. Zato se sve više okrećem stranim državama i prodaji preko interneta.

Što mislite kako vas potencijalni kupci pronađu? Koliko je važna prisutnost dizajnera na društvenim mrežama i u medijima?

Mislim da je jako važno biti prisutan na internetu, ali isto tako i u medijima. Bilo kakvo pojavljivanje u medijima tj. pisanje o vama i brendu je vrlo bitno, možda i najbitnije. Naravno uz oglašavanje vrlo je važna i sama kvaliteta izrade – na nju se danas najviše usmjeravam. Ja nažalost ne mogu ponuditi ljudima nešto jako jeftino, jer želim ponuditi visoku kvalitetu izrade i materijala. 

Izrađujete li kompletan kostim odnosno korzet sama?

Jedna sam od rijetkih dizajnerica koja od početne skice, do kroja i konačne izrade – sve izrađuje sama. Ručno šijem dijelove, izrađujem konstrukciju te prilagođavam svaki model osobi. Moja je profesija podijeljena na cjeline postoji dizajner, konstruktor odjeće i krojač, no ja radim sve od navedenog.

Pratite li pri dizajniranju trendove ili “slušate sebe”?

Pa pratim trendove, no uvijek dodam i nešto svoje. U gotičkom smjeru postoji puno trendova koji dominiraju tržištem, a ja ih naravno koristim kao inspiraciju. 

Kakvi su vaši planovi za budućnost? Gdje se vidite kroz nekoliko godina?

Svakako bih voljela u budućnosti otvoriti nešto svoje ili raditi kostime za kazalište i filmove.

V DESIGN


Pripremila: Katja Grubiša

Photo: Eni Brušnjak, Josip Čekada, Ultranox

Vaši komentari