Krimići, trileri. Žanr, podžanr. Očekivanja su uvijek određena. Kod mene se radi o osjećaju nelagode, klaustrofobije i panike. Ne mora to biti neprestano uzbudljiva radnja i šokovi. Naprotiv, puno češće uživam u sporom tempu i postepenom otkrivanju raznih zavrzlama. Preokret na kraju je uvijek dobrodošao, kao i završnica toliko efektna da poželim nastavak. U ovom sam romanu pronašla sve. Ispunio je sva moja očekivanja. Imala sam osjećaj da sam dio glumačke ekipe, da se nalazim unutar televizora i sudjelujem u ludim otkrivanjima i spletkama. Toliko je dinamičan da čitatelj ne može dočekati što će se dalje dogoditi. Likovi su uvjerljivi, od krvi i mesa, prepuni mana i vrlina. Ovo je roman u maniri svjetskih detektivskih priča.

Pratimo dvije priče. Andrew Frame glavni je detektiv na slučaju samoubojstva mlade Nancy Kowalski te s time na neki način povezanog slučaja nestalih osoba. Jesu li svi povezani? I ako jesu, na koji način? Što je zajedničko prostitutki, ruskom liječniku i odvjetniku? Jesu li griješnici, loši ljudi ili jednostavno nesretnici koji su se nekome našli na putu? Frameu je dodijeljen Stewart, mlad, bahat i sposoban partner te njih dvojica moraju pokušati spriječiti daljnje otmice. Iako upoznati s imenima, ni ne slute da to neće biti nimalo jednostavno. S druge strane nalaze se Nancyina starija sestra Julia, njen dečko Martin i njegov najbolji prijatelj Dylan. Oni uzimaju stvari u svoje ruke te pokušavaju otkriti uzrok Nancyina samoubojstva. Julia je u vrijeme nesreće primila upozoravajući poziv i hrabra trojka kreće u otkrivanje enigme koja obavija taj nesretni slučaj. Problemi se samo nizaju, zločini postaju sve gori, detektivi su na rubu živaca jer dolaze do saznanja da se u pozadini krije nešto mnogo veće od jednog bolesnika koji uživa u mučenju drugih ljudi. Sve je povezano i seže u mnogo više sfere, one u kojima se bez problema mogu zataškati i najstrašniji zločini. Andrew se istovremeno prisjeća i slučaja od prije osam godina u kojem je izgubio najboljeg prijatelja. Tada je izgubio i dio sebe, ali i dobar glas među kolegama i prijateljima te se sada mora boriti i s demonima iz prošlosti. Sama završnica eksplozija je iznenađenja i tajni i ostavlja čitatelja prepunog pitanja. Je li to uopće kraj?

Dugo me jedan triler nije ovako prikovao za fotelju. Osim što je iznimno napet, povlači i pitanje morala i odgovornosti te nas tjera na razmišljanje, stavljajući nas u poziciju da se zapitamo što bismo učinili u istoj situaciji. Također nas suočava s vječnom tematikom izigravanja Boga. Imaju li ljudi pravo suditi jedni drugima? Neki će to uvijek činiti. Ali imaju li pravo uzimati zakon u svoje ruke i provoditi ga onako kako oni smatraju da je najispravnije? Miro Morović nam preko Djece slijepog kovača pokazuje da bi se uvijek mogle naći takve osobe i da su nam one čak i bliže nego što mislimo. Ponovno dolazimo do vječnog problema i pitanja: Znam li tko mi je susjed, koga pozdravljam na ulici ili susrećem u trgovini? Autor suptilno ubacuje i romantičnu priču koja nimalo ne smeta samoj radnji i tempu romana, već nam dozvoljava vidjeti glavne likove kao obične ljude koji su uvučeni u strahote koje nisu mogli ni zamisliti.

Ovaj roman ne smije proći ispod radara. O njemu treba pisati i treba ga preporučiti svima. Toliko je pitak i zanimljiv, vješto izveden i promišljen i smatram da autor ima još jako puno toga za reći. Miro Morović pridobio je svu moju pozornost i sigurna sam da ću pročitati sve što ikada napiše.

Izdavač: Naklada Bošković