SALLY

Treći roman spisateljice Sarah Pinborough ostavio mi je približno sličan osjećaj mučnine u želucu kao i njeni prethodni Ne vjeruj svojim očima i 13 minuta. Teška tema, vrlo detaljno i iskreno opisana te upakirana u napeti triler u kojem nitko nije onakav kakvim se predstavlja.

Glavna tri lika ovog romana su majka, kći i majčina najbolja prijateljica. I svaka od njih čuva tajnu. Nijedna tajna nije nimalo bezazlena, ali, naravno, malo pomalo, klupko se odmotava i tajne izlaze na vidjelo.

MY SPIRIT

Lisa je samohrana majka, pretjerano zabrinuta za Avu, kći tinejdžericu koju njen prezaštitnički odnos već neko vrijeme guši. Iza tog ponašanja krije se mnogo veći razlog od uobičajenog majčinog straha za vlastito dijete. Ava je uzorna učenica i plivačica koja dane provodi kao i većina njenih vršnjakinja, izlazeći s dečkima i družeći se s prijateljicama s kojima ima zajedničku temu – majke, preozbiljne i prestrašene kao njena ili nikada prisutne i uvijek nezainteresirane kao one njene najbolje prijateljice Jodie. Pomislili bismo da Ava vodi jednoličan, uobičajen život, sve dok ne otkrijemo što radi svima iza očiju. Ista sudbina prati i Marilyn, Lisinu odanu najbolju prijateljicu, veselu i odvažnu četrdesetogodišnjakinju koja se rijetko gdje pojavljuje bez muža Richarda i Lise. Marilyn bi sve učinila za Lisu, čak i kada otkrije njenu tajnu, koja je groznija od mnogih koje bi uopće pokušala zamisliti. Nakon toga joj se vlastita tajna doima još manje vrijednom spominjanja nego ikada, iako je, nažalost, baš ta tajna najbliža mnogim ženama danas.

Kad jedno hrabro dobro djelo biva popraćeno na lokalnoj televiziji i novinama, lavina nesretnih događaja se ne prestaje kotrljati. Čini se da lošim vijestima i okrutnim pričama nikada neće doći kraja.

Sarah Pinborough vješto ulazi u um čitatelja i nudi im tragediju za tragedijom. Čitatelj na trenutke osjeća tugu i sažaljenje, a vrlo brzo i gnušanje, slabost, srdžbu i ljutnju, dok s druge strane pokušava pronaći opravdanje za pojedine likove, čije okruženje i prošlost uveliko utječu na njihove poteze. Život nije crno bijel, naša djela su vrlo često odgovor na odnos s bliskim osobama te nije poželjno suditi svakome isti tren. U ovom romanu, taj je aspekt ono što će čitatelju biti najteže – shvatiti glavni lik i stvari koje je davno učinila. Je li to i dalje ista osoba ili se promijenila? Na kraju ovog romana opet dolazimo do velikog neočekivanog preokreta, čak i bolnijeg od onih u njenim prethodnim djelima, zbog same prirode slučaja o kojem Pinborough piše.

Ako volite šetanje po ljudskoj psihi i poigravanje vlastitim mislima i umom, ovo je još jedan roman koji vas neće razočarati.

Izdavač: Egmont

Pripremila: Tamara Štiglić Vodopić