ZTC

David Baumgarten akademski je glazbenik pijanist iz umjetničke obitelji. Nakon završetka srednje glazbene škole upisuje studij klasičnog klavira pri muzičkoj akademiji “Ino Mirkovic” u klasi već čuvene prof. Mr. Marine Ambokadze, mentorice jednog od najvećih pijanista današnjice, slavnog Ive Pogorelića. Nakon diplome 2005. godine upisuje poslijediplomski studij klavira pri Muzičkoj akademiji u Zagrebu, također u klasi iste mentorice. Razdoblje za vrijeme studija i nekoliko sljedećih godina obilježeno je mnogim natjecanjima i nastupima bitnim za formiranje svojega glazbenog izričaja, a tu bi vrijedilo spomenuti solistički nastup u KD V. Lisinski, koncert uz pratnju izvanrednog Orkestra slovenske vojske, nastupe na festivalima na Jadranu itd. Za vrijeme srednje glazbene škole i studija uz klasičnu glazbu, pogotovo Bachovu i Lisztovu, pokazuje pojačani interes i za klavirsku improvizaciju, koja se s akademskim znanjem suštine harmonskih odnosa i njihovih proširenih mogućnosti u kombinaciji s dotad već stečenim virtuoznim vještinama te vladanjem klavirom pokazalo dobitnom kombinacijom za izgradnju specifičnog zvuka u vodama improvizacije s jazz komponentama. Upravo rezultat tog dijela njegovog rada otvorila mu je vrata za nastupe osim u koncertnim dvoranama i u luksuznim hotelima u kojima je imao priliku tu vještinu razvijati sve do 2006. godine kada se odazvao pozivu Carnival cruise korporacije za koju je nastupao do 2009. godine na njihovim superluksuznim kruzerima. U naredne tri godine obišao je 27 zemalja na 4 kontinenta i imao prilike nastupiti pred zanimljivim ličnostima, kao npr. Nizozemskom kraljicom Beatrix, New Yorkovim gradonačelnikom Giulianijem, predsjednikom Clintonom. Danas radi kao profesor klavira pri Glazbenoj školi Vjenceslava Novaka u Senju te je dio zanimljivoga jazz kvartet ansambla The mystic rose, koji je brzo po osnutku postao miljenik ekskluzivnih objekata i otmjenih evenata u cijeloj Hrvatskoj. Više o Davidu možete saznati na

Facebook: David Baumgarten
Facebook: David Baumgarten Pianist
Instagram: @david_baumgarten_pianist
YouTube: David Baumgarten

Kako je sve krenulo?
Moja glazbena budućnost bila je više-manje zacrtana od samih početaka bavljenja glazbom, budući da dolazim iz umjetničke obitelji, majke diplomirane na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Ljubljani te oca Draška Baumgartena, afirmiranog hrvatskog akademskog orguljaša, skladatelja i profesora glazbe. Završio sam osnovnu i srednju školu u klasi kod profesorice Vladimire Klobas kao i moj otac, sestra i brat. Pod tatinim, smijem reći, strogim vodstvom, tu nije bilo igranja na igralištu s prijateljima, gledanja televizije ni igranja videoigara, već vježbanje pod budnim okom. S vremenom kada sam došao u neku dob, otprilike srednjoškolsku i uvidio sam da već solidno vladam nekim zanatom, sam napredak se pretvori u motivaciju, ako ne i u nekakvu ovisnost. Nema ljepšega osjećaja kada uzmete nove netaknute note, neke izazovne skladbe i od tog nultog stadija ju dovedete postepenom gradnjom do u detalje izvježbanog performansa za koji na kraju dobijete aplauz. Duga je to faza rasta i odricanja do konačne zadovoljštine pred publikom.

S glazbom te pratila sreća…
Uvijek me je pratila nekakva sreća i minimalni otpor. Primjerice 2000. godine kada je trebalo izabrati na koju muzičku akademiju otići i prijaviti prijemni ispit, prijavio sam se na muzičku akademiju u Ljubljani, očevim stopama, ali i na Visoku školu za glazbenu umjetnost „Ino Mirković“ u Lovranu, iako je godina studija na istoj, tada rezerviranoj za imućne uglavnom strance koštala nekoliko desetaka tisuća kuna. Mentorica prof. Marina Ambokadze na preporuku kolege i izvanrednog pijaniste Gorana Filipeca, a i nakon što me je poslušala kao članica žirija na jednome natjecanju, izrazila je želju da radi sa mnom i baš te godine desila se izvanredna okolnost da je Ministarstvo prosvjete i športa odlučilo eksperimentalno financirati 50 studenata, među kojima i mene!

Kako danas živiš i stvaraš u našemu gradu?
Ovaj naš grad je u svojoj povijesti oduvijek bio na odličnom položaju, sjecište raznih trgovina, putovanja, razmjena, kultura i jezika, njegov položaj pasao je svima, zato ga i je toliko stranih nacija gradilo. Tako je i u našem umjetničkom svijetu, imamo priliku raditi u sredini koja je otvorena svima, voli različitosti i sličnosti, tu je i taj turistički prefiks koji je nama glazbenicima jedan izvanredan dodatni plus jer imamo priliku naš rad prezentirati ljudima iz mnogo drugih zemalja bez da mi putujemo njima, a nerijetko se i oni sami iznenade nivoom našeg rada ovdje, kojeg možda nisu očekivali kao tipičnim za turistička mjesta. Ne znam da li bih mogao prebrojati koliko je puta u Opatiji, Istri ili na Krku moja posjetnica završila u pravim rukama te se posljedično ugovorio nastup ili otvorila neka nova vrata.

Kako izgleda tvoj dan? Dan glazbenog umjetnika, pijaniste?!
Radni dan u pravilu počinjem kavom i whiskeyem prije početka nastave u svom omiljenom preslatkom whiskey kafiću „Šta da?“ sa svakodnevnim društvom, nakon kojega po povratku slijedi dva sata vježbe klavira pa odlazak s kvartetom ili solo na nastup, ako ga taj dan ima te povratak kasno navečer. To je jedan ritam na koji sam se morao naviknuti, koji često ima i 400km pređenih dnevno i protegne se kroz tri županije. Svoje slobodne večeri provodim uz dobro društvo, biljar i kvalitetno vino ili jelo, pritom izbjegavajući kina, sport ili šetnje kojih baš i nisam fan.

Za kraj…
Za razliku od većine svojih vršnjaka ili kolega, ne sanjam o putovanjima svijetom jer sam imao tu rijetku sreću da ga velikim dijelom i obiđem, dapače, ako nije poslom, ne dam se nagovoriti ni na izlet do npr. Plitvica. Iako sam najdublje u radu sa svojim kvartetom, svaka suradnja s nekim novim talentiranim glazbenikom je novi izazov i uzbuđenje, pogotovo svojim izričajem inspirirati ili obogatiti tuđi rad, pogotovo onaj autorski. U svom radu s učenicima u glazbenoj školi, smatram se privilegiranim i odgovornim jer mi je to prilika ne samo odgajati, razvijati i njegovati glazbu te talent u mladim ljudima, već odgojiti mlade ljude koji se možda neće u budućnosti baviti glazbom ali će biti dobra publika koja će pratiti kvalitetnu glazbu i imati vlastiti kvalitetan sud pri odabiru glazbe u korist one kvalitetnije.


Pripremila: Maja Vizjak

Fotografija: Deny Balaban

Zahvala: Book caffe Dnevni Boravak

Vaši komentari
DUX NEKRETNINE