skip to Main Content
MENU
Grad koji kreira: Kava,  kolač, instrumenti Lidije Strika

Grad koji kreira: Kava,  kolač, instrumenti Lidije Strika

Lidija Strika i njezina priča o glazbi je neobična. Zbog ljubavi prema umjetnosti i književnosti, nakon klasične gimnazije put ju je odveo na studij povijesti umjetnosti te engleskog jezika i književnosti. Radilo se o stvarno prekrasnom studiju govori, ali osjećala je da joj nedostaje ono *nešto* što će je uzbuđivati i vući da istražuje, što se uskoro i dogodilo. Od malih nogu je sve krenulo, kad je mama upisala brata i nju u glazbenu školu Ivan Matetić Ronjgov u Rijeci gdje je započela svirati klavir i violinu kao drugi instrument. Srećom, mama je svestrani kreativac profinjenog senzibiliteta te su se u njihovom domu nerijetko mogla čuti klasična djela velikih skladatelja poput Chopina, Beethovena, Schumanna i drugih. Preko starije sestre prvi put je čula Michaela Jacksona, Princea i glazbu 80-ih. S druge strane je kao srednjoškolka u gradu s čuvenom rock i alternativnom scenom redovito odlazila u mjesta poput Palacha i Točke gdje su se održavali razni koncerti, gitarijade i festivali. Trenutno je na redovnom studiju jazz kontrabasa i bas gitare na jazz akademiji u Klagenfurtu, a na poziv Sandra Bastiančića pridružila se En Faceu.

Lidija Strika i Maja Vizjak

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC889HMIBSo5Qhwdm8Hqh50g?view_as=subscriber

Facebook: https://www.facebook.com/lidija.strika

Instagram: https://www.instagram.com/lydia.strika/

Kako je došlo do obrata iz povijesti umjetnosti na bas gitaru?

U svoj instrument zaljubila sam se jedne večeri prije nekoliko godina, dok sam u valu pretraživanja dobre glazbe po youtubeu naletila na nastup basiste Marcusa Millera Run For Cover live in Japan ’91  koji me doslovno zakucao! U taj sitan sat, nepovratno sam se zaljubila u bas gitaru i odlučila da je to instrument kojeg jednostavno moram naučiti svirati. Bio je to trenutak kad mi se *slagalica* posložila, kad mi je bez ikakvih dvojbi postalo potpuno jasno da se želim baviti glazbom. Pored sanjarenja potrebna mi je bila, naravno i jasna vizija kako ću to ostvariti. U to vrijeme upisivala sam svoj redoviti diplomski studij  i studentski radila u opatijskom muzeju, gdje sam kasnije i završila svoju kustosku praksu. Osim vježbanja i prvih privatnih satova kod svestranog umjetnika Vedrana Ružića, jam sessiona i sviranja s prijateljima, iskorištavala sam svaki dragocjeni trenutak u busu, između predavanja, na stanici, u muzeju tijekom mirnih zimskih sati preslušavajući svoje idole i njihove albume, čitajući knjige o glazbenoj teoriji, harmoniji, odlazeći na razne koncerte i slušajući vrsne glazbenike u Hrvatskoj i vani. Brad Mehldau, Scott LaFaro, Ray Brown, Bill Evans, Linley Marthe, Pino Palladino, Roy Hargrove, Brian Blade su samo neka imena čiji me radovi baš ispunjavaju i vesele. Grad koji me dodatno inspirirao i motivirao bio je New York, grad jazza u kojem sam provela ljeto 2013.

 

Definirala si što želiš, kockice su se posložile i u život su ti ušli određeni ljudi?

Bavljenje glazbom, sviranje u dobrim bendovima i učenje od vrsnih muzičara naše scene ne bi bilo moguće da nisam bila okružena ljudima koji su mi u tome pomogli poput Zvjezdana Ružića, izuzetnog jazz pijaniste i kompozitora, koji me uveo u svijet jazza i slobodu improvizacije, Sandra Bastiančića s kojim imam čast svirati u En Face bendu, prijatelja i sjajnog gitariste Ivana Pešuta, producenta Olje Dešića… Prošle godine nagrađena sam nagradom *Status* Hrvatske Glazbene Unije koja mi je bila najveći poticaj struke da je put kojim kročim očito smislen. Okretanje „nove stranice“ u mom životu ne bi bilo moguće bez podrške i razumijevanja mojih roditelja.

Osim bassa sviraš i kontrabas?

Kontrabas i taj topli organski zvuk privukao me slušajući mnoge stare jazz albume, a posebno nakon što sam čula Brian Blade & The Fellowship bend, točnije live izvedbu Stoner Hill. Ovu jesen počela sam sa savladavanjem tog divnog instrumenta. U posljednjih godinu dana završila sam ljetne jazz radionice Berklee u Umbriji, Creative Jazz Clinic Velenje i Jazz Kamp Kranj s velikom željom da napredujem i upišem jazz školu što mi se i ostvarilo, a gdje sam imala priliku učiti od imena svjetske klase poput Johna Patituccija, Kurta Rosenwinkela, Gregory Hutchinsona, Emila Spanyija, Joe Sandersa i drugih.

Upisala si opet i novi fakultet tj. akademiju?

Primljena sam na redovan studij jazz kontrabasa i bas gitare ove godine na KONSE u Klagenfurtu gdje trenutno živim i studiram. Jedinstveno je i vrijedno iskustvo studirajući koristiti i znanje sa prošlih studija, poznavajući povijesni i socijalni kontekst, umjetničke pravce i pokrete, slikare, arhitekte, filozofe, pisce i književna ostvarenja iz vremena kad je ova prekrasna glazba i nastala, koju zovu glazbom improvizacije – glazbe komponiranja u trenutku.

Lidija je u ovoj fazi posvećena studiju, upoznavanju i istraživanju mogućnosti svojih instrumenata, jazza i ostalih žanrova pod dobrim mentorima i u sjajnoj glazbenoj okolini s puno entuzijastičnih muzičara, kao i autorskom radu. Govori s oduševljenjem i entuzijazmom o svemu što je okružuje i što joj se događa. Želja joj je putovati i svirati s glazbenicima raznih stilova i kulturnih pozadina jer su pored samoga užitka, promjena i nepoznat teritorij ono što čovjeku širi kreativne i životne horizonte. Želi istraživati nove stvari i iskusiti što više situacija koje će je obogatiti, ali i mijenjati granice i predodžbe koje si čovjek svjesno i podsvjesno postavlja. Svjetli primjer, ja bih rekla ona je pravi *role model*!

Jasmina nam je zasladila ovo druženje s odličnom jogurt tortom! Ovo morate probati!

Jogurt Torta

Biskvit:

4 jaja, 95 gr sećera, 95 gr glatkog brašna 

Standardno zamjesiti biskvit za tortu i peći na 180 – 20 min.

Nadjev:

1 litra jogurta 0,5l skatkog vrhnja, ,400 gr sećera ,30gr zelatine

Smokvin preljev:

500gr smokava kuhati na 500lit prošeka i sa malo šečera, kada smokve popiju sav prošek dobro ih izblendati te ohladiti.

Jogurt je potrebno malo izmiksati sa sečerom, zatim dodati zelatinu te ostaviti da se malo odmori.

Istući vrhnje za slag, nije potrebno staviti svu količinu slaga staviti u jogurt , ostavite nešto i za dekoraciju. Šlag lagano umjesati s jogurtom te staviti polovicu na biskvit, staviti smjesu od smokava te ostatak smjese dekorirati. Ostaviti najbolje preko noći u frizideru da se sastojci povezu i uzivati u finoj torti.

U slast!

Jasmina Šehić iako je završila srednju školu za cvjećara i nekoliko godina radila je u struci te onda svoju prvu ljubav zamijenila slastičarstvom. Radila je u slastičarnicama Dolce Bolero i Gustelato. Kao dijete iz Gorskog kotara netom što bi procvalo prvo cvijeće radila je bukete i imala cvjetarnu, ali ni kuhinju nije izbjegavala. U zimske dane kada bi snjeg napadao onda bi krenuli divni mirisi iz kuhinje. Inspiracija joj dolazi kada se najmanje nada, ponekada kada odmara, u razgovoru s prijateljicama ili iz emisija o hrani kao i na internetu. Upornost, strpljenje i inat je kod nje ono sto dovodi radove do savršenstva. Radost je kada napraviš tortu, a ta torta izazove čuđenje, osmjehe i ushite zadovoljnih mušterija!

Jasmina Šehić

Foto Nikki Vancaš

Zahvala Prostorija bar

Pripremila: Maja Vizjak

Vaši komentari
Back To Top