Menu
maja1

Grad koji kreira: Kava, kolač i fotoaparat Maje Stevanović

Fotografkinja Maja Stevanović nema formalno umjetničko obrazovanje što nije nikakva prepreka izuzetnom stvaralaštvu, ona je trenutno studentica druge godine Ekonomskog fakulteta, smjer Međunarodno poslovanje na engleskom jeziku International Business. Ova ekonomistica imala je doticaj s kreativnim razmišljanjem budući da dolazi iz umjetničke obitelji u kojoj se poticalo izražavanje kroz umjetnost. Nekoliko godina je glumila u kazalištu na engleskom jeziku, a dugo se bavila i pisanjem.

Doticaj s fotografijom se desio u kasnim razredima osnovne škole, a ozbiljnije se njome počela baviti tek po završetku srednje škole kada su joj roditelji kupili njezin tada prvi DSLR fotoaparat, Canon600D. Trenutno radi u svojem studiu, danas barata sa profesionalnom opremom i specijalizira se za portrete.

S njezinim radovima možete se upoznati na Facebooku MAJA STEVANOVIĆ te INSTAGRAMU i  500PX

Gledam radove i ne mogu se oteti dojmu da veliku pažnju pridaješ portretima u fotografiji?

Oduvijek su me zanimali samo portreti te još uvijek fotkam isključivo ljude. Počelo je tako što sam nagovorila nekoliko prijateljica da mi poziraju te sam fotke objavljivala na svojim društvenim mrežama. Gledala i osluškivala reakcije koje nisu izostale. To mi je bio veliki poticaj da nastavim.

Znači like po like i sve je postale vrlo ozbiljno…

Oko pola godine nakon što sam dobila svoj prvi fotoaparat, urednica Stiluete Marija Mažar uočila  je moje radove i ponudila mi da napravimo intervju u kojem sam predstavila svoj rad.

To je bila vrlo velika prekretnica i potvrda u mom radu te i danas surađujem s Marijom koja je uvijek blagonaklona da sa svojom platformom podrži i moj rad, na čemu sam joj neizmjerno zahvalna.

Nakon toga članka upoznala sam mnogo novih ljudi i osvanuli su pozivi novim projektima.

Imaš li neki light motiv ili modus pri radu?

Od samih početaka sam htjela da se moje fotografije razlikuju od drugih, meni običnih portreta. U mnogim slučajevima portretna fotografija se oslanja na izgled modela. Ja preferiram da je koncept taj koji nosi fotografiju, a ne model. Želim da je svako snimanje koje odradim pomno osmišljeno i da ima priču, nosi neku poruku.

Približi nam malo taj proces iz tvoga kuta…

Trenutno imam krcato ideja za razna snimanja ali jako teško pronalazim modele. Često surađujem sa agencijom Tijara Model Managament koja zaista ima prekrasne djevojke ali inače preferiram raditi s ljudima koji nisu profesionalni modeli. Idealni modeli su mi ženstvene djevojke s nekakvom specifičnosti, bila to duga ili posebna kosa, pjegice, neobična boja očiju ili crte lica. Stalno sam u potrazi za novim modelima i licima koja će me inspirirati.

A inspiracija?

Inspiraciju nalazim u lokacijama na kojima fotografiram. Volim raditi u prirodi, na slapovima i rijekama, na moru i stijenama ali i zanimljivim šumama kojih ne nedostaje. Često fotkam i u napuštenim prostorima kao što su stare ville, hoteli, itd.

Kako izgledaju tvoja snimanja?

Već neko vrijeme surađujem sa vrlo talentiranom vizažisticom Tenom Cvitanović što je prvi korak svakog snimanja, kvalitetan make up. Zatim s modelom odlazimo na unaprijed dogovorenu lokaciju gdje snimanje traje u prosjeku po 3 sata. Mnogo je opreme potrebno na tim snimanjima, nosim puno stvari kao što su dodatna rasvjeta, odjeća, aparat za dim, itd., tako da na moja snimanja najčešće ide i moj dečko Edi koji mi asistira. On je također fotograf tako da jako dinamično radimo kada smo skupa, uvijek točno zna kako da mi postavi rasvjetu ili pripomogne organizirati kadar. Ne radim spontane fotografije, svaki kadar je pomno isplaniran i organiziran.

Nakon snimanja ide onaj drugi dio koji se ne vidi to je obrada fotografija i tu se dešava magija?

Jedan od najdražih dijelova procesa fotografiranja mi je post produkcija. Trudim se usavršavati u retuširanju. Posebnu pažnju pridajem bojama. Mislim da se sa bojama jako dobro može dočarati atmosfera i emocije na fotografijama. Svoje fotografije podosta obrađujem, definitivno sam jedna od onih koji ne vole prirodnu obradu. Mislim da je stvarnost i realnost lijepa ali fotografija je medij kroz koji se može dočarati doslovno bilo što i zato to treba iskoristiti. Možemo kreirati situacije koje u stvarnom životu ne postoje. Ovaj medij je beskonačan! Moja fotografija definitivno više naginje konceptualnoj nego dokumentarnoj fotografiji.

Vizija i ciljevi su ti?

Iako imam pozadinu u hotelijerstvu i ekonomiji, nastojati ću da moja karijera uvijek biti vezana uz umjetnost. Moj dečko i ja se zajedno bavimo fotkanjem vjenčanja te već sad radimo na tome da to usavršimo kao poziv. Uživamo u onome što radimo i to je najbitnije!

Maja je dokaz kako formalno obrazovanje kao preduvjet nije ključ uspjeha. Talent koji se razvijao, jaki interes mogu rezultirati odličnim ishodom i tako paralelno graditi dvije karijere. Moguće je biti uspješan na više polje, Maje će to dokazivati i dalje. U mojoj familiji gdje je više od pola profesora postoji maksima da kako biti strog prema učenicima, studentima kada u njima vidiš svoju djecu, u toj maniri napominjem kako se ne radi o blagonaklonosti prema mojoj imenjakinji nego izuzetnom talentu i disciplini u redu. Sama autorica napominje, radi se o promišljenim fotografijama i to je jasno na prvu. Ono kad od običnog škljoca dođeš do koncepta! Maja to i više nego uspješno čini!

PRIPREMILA: Maja Vizjak

Cover foto i fotografije Maje Vizjak i Maje Stevanović: Iva Kjaer

Fotografije radova: Maja Stevanović Z

ahvala: RICA 

Vaše mišljenje nam je bitno!