SALLY

Ksenija Duran Krutova rođena je u Omsku, a nakon završene Škole za klasični balet u Zagrebu, nastavlja s obrazovanjem na Akademiji ruskog baleta A. J. Vaganova u Sankt Petersburgu.
Od 2004. do 2014. pleše u baletu HNK Zagreb, a od 2016. članica je baletnog ansambla HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci. Tijekom institucionalnog angažmana radila je s mnogim koreografima: Edwardom Clugom, Leom Mujićem, Vascom Wellenkampom, Derekom Deanom, Vladimirom Dereviankom, Nachom Duatom, Hansom van Manenom, Hugom Vierom, Milkom Šparemblekom, Dinkom Bogdanićem, Pascalom Touzeauom i mnogim drugima. Plesačica je i u produkcijama nezavisne hrvatske plesne scene, u koreografijama Memory of Water i Merry Christmas for Naughty Kids Maše Kolar. Više puta bila je nominirana za najbolju izvođačicu Nagrade hrvatskog glumišta u predstavama Razloga 4 Edwarda Cluga, Fado Huga Viere, te Tišina mog šuma Lea Mujića. Od 2009. počinje kreirati i vlastite koreografije, najprije u sklopu projekta Koreolab, Ženski dodir te Requiem zagrebačkog HNK, a zatim je asistirala na predstavi Zabranjeno Benjamínu Duránu u Gradskom kazalištu u Mainzu. Koreografkinja je One Crazy Night za baletnu večer Ženski rukopis, projekt HNK Zagreb.

Ksenija Duran Krutova

Ono što *nosiš iz kuće* to te odredi…

Iz umjetničke sam obitelji, mama balerina, a tata glumac. S devet godina selim ss mamom i očuhom u Rijeku budući da se zapošljavaju u Hrvatskom narodnom kazalistu u Rijeci Ivana pl.Zajca dok ja nastavljam svoje školovanje u Zagrebu u školi za klasični balet. Nakon završetka škole dobivam stipendiju od Ministarsta kulture za školovanje na akademiji A.Vaganove u Sankt Petersburgu! Potom se vraćam u Zagreb i dobivam angažman u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu i ostalo je novija povijest.

ZTC

Kako izgleda radni dan balerine?

Radni dan mi započinje tako da od 10. do 11.15 sati imamo vježbe gdje pripremamo tijelo za radni dan za probe koje nam dolaze kasnije. Svaki proces stvaranja predstave varira i to može biti i do 2 mjeseca rada ovisi o tome što pripremamo. Osim jutranjih imamo i večernje probe, a po potrebi ponekad uvježbavamo 3 baleta u jednome danu i onda nam bude naporno zbog različitih stilova koreografa pa moramo uvijek biti prisutni tijelom, glavom i duhom!

Kako izgleda stvarati novu baletnu predstavu?

Stvaranje nove predstave je uvijek uzbudljivo jer je nešto novo. Većinom radimo zajedno sa koreografom kojemu možemo predlagati naše ideje ili korake pa imamo osjećaj da doprinosimo, dajemo nešto svoje i proces je zanimljiviji za nas kao i za koreografa da nas upozna kao plesače i kao osobu!


 

Kako se pripremaš za predstavu?

To ovisi što plešem. Znalo mi se desiti da u jednome danu plešem Djedicu Mrazicu, a navečer imamo Labudje jezero gdje sam dvorska luda ili krenemo na dramu kao Lady Macbeth. Sve to  zahtjeva različitu tjelesnu i psihičku spremu jer ulazak u svaki lik kao glumica i plesačica je različit! Volim biti dramatična i zla ili smiješna i romantična u ulozi, a sve mi je to izazov i širi moj diapazon. Obožavam svoju profesiju gdje se mogu igrati sa likovima i biti sve što poželim uz to još i koristim jednu od duhovnih tehnika i to Reiki koji mi pomaže u poslu koji je jasno naporan pa se tako punim energijom kao i meditacijom koja  me opušta!

Šta je za tebe ples?

Ples sam po sebi, kako sam ga naučila i kako su mi prenijeli koreografi s kojim sam radila mora imati dušu. Pokret se mora osjetiti, a prije nego šta ga osjetim moram imati emociju koja me vodi. Bez te emocije pokret je samo pokret koji ne nosi nikakvu čaroliju ako nema emocije.

Ako nema toga onda nema magije na sceni ni onog trenutka kada gledaš nekoga i  naježis se te pustiš suzu kad plešeš ili kad gledaš neku predstavu!

Profesija balerine je teška znam i sam jer sam se kao mala okušala. Moja prva nikad prežaljena čežnja biti balerinom. Ksenija spominje razne povrede koje se dogadjaju, nesigurnost i privatne drame, a svejedno izlazi na pozornicu sa smješkom da publici pruži užitak i doživljaj. Ali to je tako, čarobna i božanstvena profesija koja dovedi do ekstaze i to smjeha ili suza i dobijemo aplauz koji nam znači sve! Tako da plješčite, smijte se s nama i uživajte jer mi smo ovdje za vas ona će radosno! Kseniju možete vidjeti baš danas 26. siječnja i to na premijeri baleta Ivica i Marica u HNK u 19i30!

Ksenija Duran Krutova i Maja Vizjak

 

Danas sve ima prizvuk djece, radosti, zabave. Predstava Ivica i Marica uz koju ćemo opet proživjeti ove divne trenutak mašte i bar na trenutak zamisliti da kidamo čokoladu s fasade kuće ili možda da sve šta dotaknemo pretvorimo u slatko, dok je sve oko nas med i mlijeko. Jedna u radosnom iščekivanju svoje premijere, druga svoje prve bebe, a ja da probam ovu Ferrero Rocher tortu koju nam je pripremila Hana Kalac.

Ferrero Rocher

Slatko iščekivanje u 2018. godini započeli smo sa Ferrero Rocher tortom. Godinama sam mislila da ju je teško napraviti i da iziskuje  puno i previše strpljenja i vremena, no uz ovaj recept shvatila sam da  jednostavno i brzo svaki trenutak može postati zlatan i sladak, baš  poput Ferrero Rocher kuglica.  Upravo takvu,  zlatnu i slatku želim i vama 2018. godinu. 

Za biskvit ili čaše od 2dcl:

Za Ferrero Rocher tortu koristila sam kalup od 26 cm, 2 čaše smeđeg  ŠEĆERA, 1 čaša oštrog brašna, 1 čaša glatkog brašna, ½ praška za pecivo , 1,5 žličica sode bikarbone, ¾ čaše kakao, 1 vanilin šećer , 2 jaja , 1 čaša mlijeka , ½ čaše ulja, ½ čaše kipuće vode

Pripremimo dvije veće posude. U jednoj posudi pomiješamo  suhe sastojke  – 1 čašu oštrog brašna, 1 čašu glatkog brašna, ½ praška za pecivo, 1,5 žličica sode bikarbone i kakao ¾ čaše. U drugoj posudi izmiksamo 2 jaja, dodamo postepeno mokre sastojke  – 1 čašu mlijeka  i  ½ čašu ulja koje zajedno miksamo te nakon toga dodamo 2 čaše smeđeg  šećera i 1 vanilin šećer pa završno sve sastojke miksamo još 5 minuta.  Sljedeći korak je miješanje suhih i mokrih sastojaka. Malo po malo ulijevamo mokre sastojke suhima stalno miksajući dok postepeno dolijevamo i  ½ čaše kipuće vode. Nakon što smo dobili završnu smjesu pećnicu zagrijemo na 175 stupnjeva i pripremamo kalup u koji ćemo ju izliti. Na dno kalupa  od 26 cm  ulijemo malo ulja te kalup obložimo papirom za pečenje koji će se pomoću ulja bolje pripremiti. Smjesu izlijevamo u kalup i kada se pećnica dovoljno zagrije stavljamo ju peći na 175 stupnjeva 50ak minuta (ovisno o pećnici). Pred kraj pečenja provjeravamo  je li biskvit pečen tako što biskvit probijamo sa čačkalicom – ako na čačkalici ne ostane ništa, biskvit je pečen i možemo reći Bravo! Biskvit ostavimo na hlađenju i krećemo na pripremu kreme.

Za kremu:

40 dag nutelle, 50 dag mascarponea

25 dag prženih lješnjaka koje sameljemo, ali možemo polovicu samljeti, a polovicu sitno nasjeckati te ostavimo u posebnoj padelici nekoliko žlica ako tortu  želimo sa vanjske strane ukrasiti . 5-6 napolitanki od lješnjaka sitno nasjeckamo, a  ostatak pakiranja napolitanki uvijek možete ostavite u blizini kako bi priprema kreme bila još slađa. Pripremimo veću posudu u koju  miksamo 40 dag nutelle i 50 dag mascarponea pa dodajemo lješnjake i  napolitanke i sve zajedno dobro izmiješamo.

Završno:

Ohlađen biskvit prerežemo na pola (ili na tri dijela) i namažemo kremu između biskvita. Kada smo stavili gornji dio biskvita, kremu namažemo po cijeloj torti i po želji ukrasimo sa ostatkom lješnjaka i/ili Ferrero Rocher kuglicama. Ako možemo izdržati, najbolje bi bilo tortu ostaviti u frižideru po noći, a prije posluživanja, ostaviti ju oko 30 minuta na sobnoj temperaturi.

Dobar tek  vam želimo mi i i naša Ferrero Rocher kuglica!

Hana Kalac tijekom dana pravnica, popodne kuharica, navečer blogerica, vikendom putnica, u modu zaljubljenica, a u duši sanjalica. Žena, kćer, sestra i prijateljica koja pokušava iskoristiti svaki dan u maksimalnom uživanju, ljubavi i sreći!  Svakako posjetite njezin blog HADOKA!

Hana Kalac

 

Foto Nikki Vancaš

Zahvala Caffe bar Castrum, Kaštel Grobnik

Pripremila: Maja Vizjak

 

ADVENT NA GRADINI